Популярни публикации

вторник, 23 ноември 2010 г.

ИМПЕРАТОРЕ, НЕ ОГРАБВАЙ РЕЧИЦА

                     

           

Хората, които живеят в квартал „Речица", от години чакат общината да изгради там канализация и да асфалтира улиците. Преди няколко години общината изтегли кредит, а с част от парите смяташе да започне работа в „Речица". Какво точно се случи с проекта, попитахме управителя на фирмата, която спечели поръчката и трябваше да работи по проекта.
„През август 2007 г. ми бяха преведени пари, които аз върнах през декември, каза Радостин Русев. Преведоха ми аванс съгласно спечеления договор. Ние играхме процедура по ЗОП, спечелихме я, платихме банкова гаранция от 1 процент върху цялата сума от 7,5 млн. лв. Платиха ми аванс от 10 процента, дадоха ми и проекта за кв. „Речица", който беше 8 папки. Проектът не беше разглеждан по време на процедурата и когато го получихме и го разгледахме с техническото ръководство на фирмата, установихме, че е правен от същия онзи проектант Трайчо Николов, който направи проекта за водния цикъл, и че не е съобразен с хидрологията на квартала. Имаше изкопи от 8 метра, което е 6 метра под нивото на река Тунджа. В квартала на 1 метър излиза вода. Разбрахме, че не можем да изпълним този проект. Беше все едно да тръгнем да слагаме тръби на дъното на реката. Ние водолази нямаме. Как ще засипя с пясък тръба, която е във водата, кой ще ми признае укрепването? Написахме писмо на общината, помолихме да се сформира комисия, която да преработи проекта. Отказах като изпълнител да работя по проекта в първоначалния му вид. Самите къщи на хората нямат здрави основи, за да издържат един изкоп от 8 метра, в квартала има и много ями. Написахме второ писмо с молба до 30 дни да ни представят актуализиран проект. И накрая върнахме аванса на общината. Те до ден днешен не са ми освободили банковата гаранция. Стана така, че по този проект е платено само на Трайчо Николов. Не по наша вина не започна проекта в квартала. Всеки иска като спечели проект да започне да работи по него. Плюс това аз самият живея в „Речица". На мен ми е неудобно да гледам хората, ходех от човек на човек да обяснявам защо не мога да свърша проекта. Гарантирам, че няма фирма, която да може да изпълни проекта в този си вид, в който ми беше даден на мен. Парите ни от гаранцията, 75 хиляди лв, още стоят по сметката на общината", допълни Русев

изд.Живко Желев Бъчваров-Речица

Няма коментари:

Всичко за мен